روش نوین مهندسی یادگیری

روش نوین مهندسی یادگیری

مدت ها بود که در سرم دغدغه ی آموزش آسان فریاد می زد. در سیستم آموزشی کنونی جای روشی تسهیل سازی شده را خالی می دیدم.
فهرست عناوین

مدت ها بود که در سرم دغدغه ی آموزش آسان فریاد می زد. در سیستم آموزشی کنونی جای روشی تسهیل سازی شده را خالی می دیدم.

چنانچه در بین مراجعانم کودکان توانمندی را می دیدم که به علت این فضای خالی در زمره ی کودکان اختلال یادگیری قرار می گرفتند.

ویا کودکانی با نیازهای ویژه از ادامه ی تحصیل در مقاطعی باز می مانند.

حتی کودکانی کاملا نرمال که به علت سخت یادگرفتن مباحث مطرح شده از درس و هر آنچه که به آن ها آموزش داده می شد، دلزده می شدند. و با انگیزه بسیار کمی به آن می پرداختند. و خروجی بسیار پایین تر از سطح توانشان در مقاطعی که بودند از خودشان نشان می دادند.

چه بسا با عدم انتخاب هوشمندانه ی روش مناسب دچار اثر مرکبی موج وار از عدم موفقیت در زندگی خواهند شد، که مسیر آن ها را در آینده عوض خواهد کرد.

لذا با تجربه ای که از آموزش به کودکان با نیازهای ویژه داشتم و سر و کله زدن با این کودکان باعث شد در تمام مراحل آموزشی مجبور باشم از خلاقیتم استفاده کنم و روش هایی تسهیل سازی شده و گام به گام برای هر موضوع آموزشی در نظر بگیرم. و طی پانزده سال،کمی و کاستی های روش ها را جبران کرده و به سمت وسوی یک روش ثابت حرکت کنم.

این گونه شد که بر آن شدم روش ابداعی خودم را به نام مهندسی یادگیری که ترکیبی از مطالعات در حوزه ی یادگیری و شناخت مغز و تجربه ی شخصی در آموزش در تمامی سنین و مقاطع می باشد را در حد وسع در اختیار عموم قرار دهم.

در این راستا اقدام به برگزاری کارگاه برای تربیت مربی در دانشگاه علامه و مدارس و مناطق آموزش و پرورش استان تهران، شد. که با توفیق از خداوند منان این روش با توجه به کارایی در زمان کم مورد استقبال قرار گرفت.

مجموعه ی نردبانینو برای تربیت مهندسین یادگیری در تلاش است که این روش را سراسری کند. باشد که کودکان سرزمینم بیش از پیش و به سهولت بتوانند به بالفعل شدن توانایی های بالقوه شان بپردازند.

این روش در توانمندسازی و نوانبخشی کودکان موثر است و شما را به استفاده بهینه از زمان و انرژی تان برای زندگی هر چه بهتر کمک خواهد کرد.

سایت حاضر برای دسترسی عزیزان به ویدیوهای و مطالب و پادکست های آموزشی می باشد که لازم است، برای دسترسی به همه ی آنها مراحل عضویت را طی نمایید.

بنیانگذار روش نوین مهندسی یادگیری

مونا قدسی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید